پلاسما تراپی واژن چیست؟

شاید در گذشته شل شدگی، تیرگی و افتادگی و چین و چروک واژن عارضه ای بوده که قابل درمان نبود و یا درمان های جراحی همراه با درد و دوره نقاهت طولانی را در پی داشته.

ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، این مشکل به کمک روش هایی کم تهاجمی تر وحتی بدون درد رفع شده است.

پلاسما تراپی واژن (یا PRP واژینال)، از جمله روش های درمانی است که در آن به جوان سازی و رفع مشکلات ظاهری ودرمان بیماری های واژن می پردازد.

معمولاً خانم ها بعد از زایمان و در سنین میانسالی با افزایش سن، یائسگی و کم شدن هورمون استروژن در بدن دچار شل شدگی، خشکی، تیرگی و افتادگی پوست واژن می شوند و طراوت سنین جوانی را ندارند که این عوامل گاهاً موجب درد در زمان مقاربت می شود.

نتیجه پیامد این عوارض، تضعیف اعتماد به نفس و کاهش روابط جنسی خواهد بود.

ولی با روش درمانی پلاسما تراپی واژن تمامی این معضلات و عوارض به سادگی قابل درمان و پیشگیری می باشند.

در پلاسما تراپی واژن چه اقداماتی صورت می گیرد

در پلاسما تراپی واژن چه اقداماتی صورت می گیرد:

پلاسمای موجود در خون حاوی مقادیر زیادی پلاکت و پروتئین و سلول های بنیادین می باشد که باعث تحریک هورمونهای رشد در پوست شده و موجب تولید کلاژن و الاستین می شود، کلاژن باعث سفیدی و جوان سازی پوست می شود و الاستین باعث می شود که ناحیه واژن دوباره حالت کشسانی خود را بدست آورد.

برای پلاسما تراپی در خرم آباد نیاز است که:

1. به وسیله دستگاه مخصوصی مقداری از پلاسمای خون بیمار گرفته شود، تا برای پلاسما تراپی مورد استفاده قرار گیرد.
  2. سپس پلاسمای گرفته شده از خود بیمار به وسیله دستگاه پلاسما جت به واژن بیمار تزریق می گردد.

قبل از پلاسماتراپی، در ابتدا پزشک متخصص زنان به کمک داروی بی حسی منطقه واژن را بی حس نموده و سپس به کمک دستگاه مخصوص، پلاسما تراپی واژن در خرم آباد انجام می شود.

بیمار در زمان تزریق و پس از آن هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد.

بیمار پس از انجام عمل زیبایی پلاسما تراپی روز به روز شاهد تغییر، آبرسانی و طراوت واژن خواهد بود.

آیا پلاسما تراپی واژن کاربردهای درمانی دیگری هم دارد؟

پلاسما تراپی واژن در درمان بیماریهای دیگر نیز کاربردهای موثر و نتیجه بخشی را نیز داشته که می توان به بیماریهای زیر اشاره کرد.

• درمان بی اختیاری ادرار: با افزایش سن و بیشتر در سنین میانسالی و پیری، افراد و اغلب خانم ها دچار مشکلات بی اختیاری ادرار می شوند. معمولاً در این روش، از پلاسما تراپی واژن، برای تقویت عضلات واژن استفاده می شود تا با تقویت عضلات این ناحیه عارضه ی بی اختیاری ادرار رفع شود.
  • درمان آتروفی واژن: به عارضه ی شل شدگی، نازکی، حساس شدن و پارگی دیواره واژن که در زمان مقاربت موجب درد و سوزش می شود آتروفی واژن می گویند. با انجام پلاسما تراپی این مشکل نیز رفع خواهد شد.
  • بهبود زگیل تناسلی (HPV): بیماری زگیل تناسلی یا بیماری ویروس اچ پی وی درمان قطعی نداشته ، ولی روش های درمانی دارویی به همراه با پلاسما تراپی در بهبود عوارض این بیماری بسیارموثر بوده و مقدار ویروس را بسیارکاهش داده است.
  • درمان عفونت های مکرر واژن: برای درمان عفونت های مکرر، پلاسماتراپی به دلیل آزادسازی گاز دی اکسید کربن در واژن باعث ضد عفونی محیط واژن می شود که همراه با استفاده دارو بسیار موثر بوده است.
  • جوان سازی واژن: با کمک روش پلاسما تراپی واژن، طراوت و شادابی و آبرسانی به این ناحیه بازگشته و باعث بهبودکیفیت روابط جنسی، افزایش میل جنسی و ارگاسم در خانم ها می شود. از دیگر روش های جوانسازی واژن میتوان به کربوکسی تراپی اشاره کرد.

مزایای پلاسماتراپی واژینال چیست؟

• این روش یک روش ساده و غیر جراحی است که در مطب انجام می شود و نهایتاً 1 ساعت به طول می انجامد.
  • یک روش ایمن و مطمئن است
  • نتیجه درمان خیلی سریع و قابل توجه است
  • درمان موثر برای عفونت زخم های مزمن
  • درمان عفونت های قارچی
  • درمان لک ها و تیرگی ها و برداشت خال ها
  • بهبود میل جنسی
  • بهبود خشکی واژن
  • تسریع در روند بهبود زخم ها و ترمیم محل زخم ها
  • بهبود آبرسانی واژن و جوان سازی
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • همچنین می توان به کمک به بهبود بیماری هایی همچون ستون فقرات، کمردرد و تقویت عضلات کف لگن اشاره نمود.

پلاسما تراپی به چه کسانی توصیه نمی شود؟

• بیماران دیابتی
  • افراد مبتلا به صرع
  • افرادی که دچار بیماری خود ایمنی هستند.
  • افرادی که مبتلا به بیماریهای عفونی هستند.
  • افرادی که مبتلا به بیماریهای غدد هستند.

آیا پلاسما تراپی واژینال درد دارد؟

جواب این سوال منفی است. زیرا این روش یک روش کاملا غیر تهاجمی می باشد که نیاز به هیچ گونه برش ندارد و از جمله روش های درمانی و زیبایی بی عارضه می باشد.

مدت زمان عمل پلاسما تراپی واژینال چقدر است؟

برای انجام این روش درمانی نیاز است که در ابتدا توسط پزشک متخصص، خون از فرد گرفته و پلاسما جدا سازی شود و سپس پلاسما به نواحی مورد نظر تزریق گردد. زمان تقریبی برای این پروسه حدود یک ساعت خواهد بود.

تعداد جلسات پلاسما تراپی چند جلسه است؟

تعداد دفعات پلاسما تراپی به طور معمول بین 3 تا 5 جلسه می باشد ولی گاهی پزشک معالج تعداد با توجه به شرایط بیمار تعداد جلسات را مشخص خواهد کرد.

مسلم است که با انجام یک جلسه پلاسما تراپی شاهد تغییرات زیادی نخواهید بود و توصیه میشود که تا رسیدن به نتیجه مطلوب هفته ای یک مرتبه یا دو هفته یک بار برای پلاسما ترابی مراجعه نمایید، و پس از آن سالی یک مرتبه می توانید برای درمان و تقویت واژن مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از پلاسما تراپی واژن چیست؟

با انجام دادن یک سری اقدامات و رعایت اصول بهداشتی که در زیر به چند مورد اشاره می شود، می توان روند دوره نقاهت را تسریع بخشید:

• استفاده از پماد زینک اکساید و عدم پانسمان.
  • بعد از پلاسما تراپی واژینال تا 24 ساعت به محل آب نزنید.
  • انجام ورزش و حرکات سنگین تا زمان بهبود ممنوع است.
  • عدم استفاده از آب داغ و آب بسیارگرم، بهتر است تا اتمام روند بهبودی شستشو با آب خنک انجام شود.
  • استفاده از وان و رفتن به استخر در دوره درمان ممنوع می باشد.
  • در دوران نقاهت هنگام استحمام نیز دقت شود که از آب معتدل برای شستشو استفاده شود و درجه گرمای آب بسیار گرم نباشد.
  • به مدت 2 تا 3 هفته از داشتن رابطه جنسی خودداری نمایید.

آیا پلاسما تراپی عوارض دارد؟

با توجه به اینکه پلاسما تراپی واژن از بهترین و مطمئن ترین روش های درمان عفونت واژن می باشد اگر توسط پزشک زنان متخصص و ماهر انجام شود یکی از بی عوارض ترین روشهای درمانی می باشد. اما گاهی ممکن است در موارد بسیار کم عوارضی جزئی برای فرد پیش آید:

• در افراد دارای پوست های حساس عارضه ی التهاب و قرمزی پوست.
  • خارش یا درد پس از پلاسما تراپی.
  • احساس ناراحتی و درد در هنگام رابطه جنسی پس از پلاسما تراپی.

مقایسه پلاسماتراپی با دیگر روش‌ های درمانی

امروزه تمامی متخصصان فعال در حوزه زنان سعی دارند تا روش‌ های درمانی نوین را فرا گرفته تا بتوانند با ارائه راهکارهای درمانی مناسب به مراجعین خود آنها را از سایر عوارض جسمانی دور نمایند.

حتماً می‌ دانید که یکی از روش‌ های نوین جهت بهبود آسیب‌ های جسمانی پلاسماتراپی است که متخصصان می‌ توانند طی تعداد جلسات محدود و با سرعت بسیار زیاد بسیاری از آسیب‌ های پیش آمده را نیز درمان کنند.

اما زمانی که صحبت از پلاسماتراپی میشود این سوال برای بیماران و مراجعین وجود دارد که چرا این روش درمانی در اولویت قرار گرفته و سایر روش‌ های درمانی دیگر چندان توصیه نمیشود.

همین مسئله نشان می‌ دهد که پلاسماتراپی تا چه حد می‌ تواند بر درمان آسیب‌ های جسمانی موثر باشد و به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان به این روش نوین روی آورده و آن را جایگزین خوبی برای روش‌ های قدیمی‌ تر می‌ دانند.

با پلاسماتراپی در طی مدت زمان بسیار کوتاه و بدون طی کردن دوره نقاهت زیاد آسیب‌ ها و بیماری‌ های زنانه که البته جدی و خطرناک هستند درمان خواهند شد، به عنوان مثال خشک شدن واژن و عدم کلاژن‌ سازی ناحیه تناسلی و از بین رفتن بافت فعال عضلات این قسمت از بدن به مرور زمان آسیب‌ هایی را به همراه دارد که برای بانوان نگران کننده و ناخوشایند است، حال تصور کنید که چنین مسائلی به راحتی با یک پلاسماتراپی ساده درمان شود و دیگر نیازی به سایر روش‌ های خطرناک و البته پرتهاجم نخواهد بود.

دلیل اصلی اولویت قرار گرفتن پلاسماتراپی نسبت به سایر روش‌ های درمانی این است که در تعداد جلسات بسیار محدود و خیلی سریع نتیجه مطلوب حاصل میشود و مراجعین از این روش نتایج بسیار خوب و البته ماندگاری کسب نموده‌ اند.

با این تفاسیر بی‌ دلیل نیست که پلاسماتراپی جایگاه بهتری نسبت به سایر روش‌ های درمانی داشته و مورد تایید پزشکان زیادی خواهد بود.

مسئله بسیار مهمی که در مورد پلاسماتراپی باید بدانید این است که این فرایند برای درمان آسیب‌ های زیادی استفاده میشود اما به مرور زمان و در طی تعداد جلسات مختلف این فرایند بر سلامت کلی ناحیه واژن اثرگذار بوده و با از بین بردن شلی، تیرگی و یا افتادگی و چین و چروک‌ های پیش آمده در این منطقه حساس بانوان علاوه بر درمان سایر آسیب‌ ها فرایندهای زیبایی را نیز انجام داده‌ اند‌.

پلاسماتراپی یکی از روش درمانی بسیار محبوب است و زمانی که پزشکان چنین شیوه‌ ای را به بانوان توصیه می‌ کنند افراد بدون تردید پذیرفته و می‌ دانند که از پلاسماتراپی نتایج بسیار خوبی حاصل می‌ گردد.

حتماً می‌ دانید که مهمترین کاربرد پلاسماتراپی درمان فوری عفونت‌ های زنان است، در گذشته افراد موظف بودند که برای مدت طولانی از انواع داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرده که برای بهبود عفونت‌ ها مناسب بودند و البته عوارض بیشتری در بخش‌ های مختلف بدن مشاهده می‌ کردند.

حال تصور کنید که بدون نیاز به مصرف انواع دارو طی یک یا دو جلسه پلاسماتراپی عفونت‌ ها هر چقد هم که شدید باشند درمان شده و این عارضه برگشت ناپذیر خواهد بود و قطعاً با یک بار پلاسماتراپی و البته رعایت بهداشت بیشتر و محافظت از سلامت خود دیگر نیازی به سایر روش‌ های درمانی نخواهید داشت.

مدت زمان لازم و هزینه پرداختی جهت انجام پلاسما تراپی

طبق نظر عموم پزشکان و متخصصین زنان یکی از روش‌ های نوین برای درمان آسیب های جسمانی به ویژه در ناحیه تناسلی پلاسماتراپی می باشد که برای بسیاری از افراد درمانی کاربردی و مناسب خواهد بود.

اما مسئله مهمی که تمامی مراجعین هنگام انجام پلاسما تراپی با آن مواجه هستند این است که در طی چه مدت زمانی می‌ توانند نتیجه مناسب را از پلاسما ترابی دریافت نمایند.

در موارد زیادی پزشکان پلاسما تراپی را برای درمان عفونت های ناحیه واژینال مناسب می‌ دانند اما با توجه به وضعیت جسمانی افراد و شدت عفونت پزشکان چند جلسه متغییر را برای بیماران در نظر می‌ گیرند.

اگر میزان عفونت ها در سطح بسیار زیادی باشد و ریز زخم های کوچک در ناحیه واژن مشاهده شود پزشکان چند جلسه پیوسته پلاسماتراپی را برای بانوان الزامی دانسته و تغییرات محسوس و بهبودی سریع‌ پس از هر جلسه مشاهده خواهد شد.

امروزه تمامی بانوان با سنین مختلف می توانند برای درمان مشکلات جسمانی مانند بهبود عفونت، شلی واژن، رفع افتادگی و بهبود قطعی تیرگی از پلاسما تراپی استفاده کنند و اغلب افراد نهایتاً طی یک یا دو جلسه نتیجه مورد انتظار را دریافت می‌ کنند.

با توجه به شدت آسیب ها پزشکان انجام چند جلسه پی‌ در پی پلاسماتراپی را برای افراد الزامی می دانند و معتقدند که این شرایط تا دریافت نتیجه مطلوب باید ادامه پیدا کند.

اگر پلاسما تراپی برای درمان مشکلات پیش آمده گزینه مناسبی باشد بهتر است که به نظر پزشک خود اعتماد کرده و این روش درمانی نوین و کاربردی را تا مرحله پایانی به انجام برسانید.

اگر پلاسما تراپی با شیوه های درست انجام شود نتیجه ای ماندگار خواهد داشت و در طولانی مدت می توانید از اثربخشی مثبت آن بهره مند شوید.

پزشکان و متخصصان انجام پلاسما تراپی را حتی در مراحل پیشرفته و با تعداد جلسات زیاد بی خطر دانسته و معتقدند که این شرایط در اغلب موارد برای بانوان فرایندی درمانی به شمار می آید و علاوه بر حفظ سلامت آنها هیچگونه خطری نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که هر جلسه انجام پلاسما تراپی نهایتا ۱۰ دقیقه تا یک ربع زمان نیاز دارد و ضمن انجام این فرآیند به هیچ عنوان معطلی زیاد و یا صرف زمان طولانی را تجربه نخواهید کرد.

اما مسئله دیگری که برای بسیاری از افراد مطرح می باشد این است که چه مقدار هزینه را باید برای انجام پلاسما تراپی پرداخت نمایند.

به طور کلی پزشکان و متخصصان بهایی یکسان و مصوب را برای انجام این روش های درمانی در نظر می گیرند و البته میزان هزینه ها بستگی به شرایط جسمانی مراجعین خواهد داشت.

اگر پزشک انجام پلاسماتراپی طی جلسات پی در پی را برای درمان مناسب بداند هزینه پرداختی ممکن است برای این افراد کمی افزایش پیدا کند.

توجه داشته باشید که پلاسما تراپی در شرایط معمول در شمار روش های زیبایی قرار می‌ گیرد و در اغلب موارد شرکت‌ های بیمه هزینه ای بابت این فرآیند پرداخت نخواهند کرد.

اما اگر پزشکان صلاح بدانند ممکن است طی چند جلسه کوتاه و با مقدار هزینه های کمتر این روش درمانی را برای شما انجام داده تا بتوانند به خوبی از سلامت خود محافظت نمایید.

هزینه پلاسما ترابی چقدر است؟

هزینه ها بسته به نوع درمان، دستگاه و تعداد جلسات پلاسما تراپی ، پزشک و مرکزی که پلاسما تراپی در آنجا انجام می شود و فاکتورهای مختلف بستگی دارد.