تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن

فهرست مطالب

یکی از راه های جوان سازی واژن که این روزها مورد استقبال خانم ها قرار گرفته و جزو روش های کم عارضه و دوره نقاهت کوتاه مدت است، استفاده از تزریق ژل به ناحیه ی لابیا ماژور ها است.

با توجه به اینکه در طول گذر زمان و افزایش سن، بدن انسان دچار تحلیل رفتگی و پیری و در نتیجه افتادگی و چروک می شود، تزریق ژل به واژن و لابیا ها می تواند این افتادگی و تحلیل رفتگی ها را جبران نموده و باعث زیبایی و جوان سازی واژن شود.

مزایای تزریق ژل به واژن

مزایای تزریق ژل به واژن
مزایای تزریق ژل به واژن

جوان سازی واژن به وسیله تزریق ژل به نواحی لابیا ماژورها در دسته ی عمل های زیبایی قرار می گیرد که جزو عمل های سبک سرپایی و کم عارضه محسوب می شود. از مزایای تزریق ژل به واژن می توان موارد زیر را نام برد:

  • نداشتن دوره نقاهت و بازگشت به روال عادی زندگی
  • عدم نیاز به بستری در بیمارستان یا کلینیک
  • عدم احساس درد
  • بدون نیاز به برش و جراحی
  • کمک به جوانسازی و سفید شدن واژن و لابیا ها
  • رفع تیرگی، چین و چروک و افتادگی لابیاها
  • حجم دهی به لابیاها و سفت کردن واژن
  • مشاهده نتیجه فوری در عرض چند ساعت

آیا تزریق ژل به واژن عوارض هم دارد؟

عوارض ناشی از تزریق ژل می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در برخی افراد ممکن است هیچ گونه عارضه ای مشاهده نشود، و در فرد دیگری حساسیت به ماده ی ژل (هیالورونیک اسید) مشاهده شود.

به ندرت در برخی موارد علایمی از قبیل التهاب، عفونت سطحی پوست، تورم و قرمزی پوست نیز ممکن است ایجاد شود که جای نگرانی نیست و طی چند روز این علایم رفع خواهد شد.

آیا تزریق ژل به واژن نتیجه ی دائمی دارد؟

ژل های مورد استفاده برای تزریق به لابیاها دو نوع هستند:

  1. ژل هایی که ماندگاری موقت و نیمه موقت دارند (از 2 ماه تا 1 سال ماندگاری)
  2. ژل هایی با ماندگاری بالا و یا دائمی ( از 5 سال تا 40 سال)

ولی نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که، ژل های دارای ماندگاری بالا مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و دارای استاندارد نیستند. برای پزشک متخصص زنان، زایمان وزیبایی، سلامت بیمار در اولویت می باشد، بنابراین ترجیح پزشک بر استفاده از ژل های با ماندگاری موقت و نیمه موقت می باشد.

دستورالعمل های قبل از تزریق ژل به واژن

دستورالعمل های قبل از تزریق ژل به واژن
دستورالعمل های قبل از تزریق ژل به واژن

قبل از تزریق ژل، نیاز است که یک سری آزمایشات که توسط پزشک مشخص می شود انجام شود.

با بررسی و معاینه ی واژن، و در صورت ابتلا به عفونت های احتمالی در ناحیه واژن و دهانه رحم، این مشکلات باید رفع شود و در سلامت و شرایط بدنی مناسب تزریق انجام شود.

  • عدم مصرف مشروبات الکلی و استعمال سیگار 2 هفته قبل از انجام تزریق به واژن
  • یک هفته قبل از تزریق از داروهای رقیق کننده خون از قبیل: وارفارین و آسپرین و… استفاده ننمایید.

مواردی که در بالا اشاره شد مواردی هستند که باید پیش از تزریق به آنها توجه نمایید.

تزریق ژل به واژن چگونه انجام می شود؟

در ابتدا پزشک متخصص زنان، زایمان و زیبایی با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، ناحیه تناسلی را تمیز و ضد عفونی می کند. سپس برای بی حسی موضعی، از روش تزریق وریدی و یا کرم های بی حس کننده استفاده می کند.

پس از بی حسی، تزریق ژل به لابیاها بدون احساس درد به ناحیه تناسلی انجام می شود. انجام تزریق ژل به واژن معمولاً بین 10 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

در صورتی که تمایل به انجام عمل لابیاپلاستی هم داشته باشد با مطرح کردن آن با پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی خود می توانید هر دو عمل را در یک زمان انجام دهید.

لازم است این نکته بیان شود که انجام عمل لابیاپلاستی بر روی لابیاهای مینور انجام می شود ولی عمل تزریق ژل به واژن بر روی لابیاهای ماژور صورت می گیرد.

دستورالعمل های بعد از تزریق ژل به واژن

پس از انجام تزریق واژن، نیاز است که حداقل به مدت 1 هفته یک سری نکات را رعایت نمایید تا هم سلامت شما موجب به خطر افتادن سلامت شما نشود و هم تزریق نتیجه مطلوبی را در بر داشته باشد. نکاتی که بعد از انجام تزریق باید رعایت شوند عبارتند از:

  • بعد از تزریق از رانندگی کردن اجتناب کنید.
  • تا یک هفته بعد از تزریق الکل استفاده ننمایید.
  • عدم رابطه جنسی تا یک هفته بعد از تزریق
  • مصرف مایعات فراوان بعد از انجام تزریق
  • نواحی تزریق را تا 3 روز بعد از تزریق دستکاری نکنید.
  • انجام فعالیت های سبک و اجتناب از انجام کارهای سنگین تا 2 هفته بعد از تزریق

چه کسانی ممنوعیت تزریق ژل به واژن را دارند؟

  • خانم هایی که به بیماری های خود ایمنی مثل: ام اس، لوپوس، روماتیسم، دیابت، آلرژی و … دچار هستند.
  • خانم های باردار و مادارانی که در دوران شیردهی هستند.
  • کسانی که سابقه ی سکته های قلبی یا مغزی دارند و یا افرادی که سابقه لخته شدن خون یا ترومبوز سینوسی دارند.
  • کسانی که داروهای ضد انعقادی مصرف می کنند.
  • کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و یا افرادی که از داروهای ضعیف کننده ی سیستم ایمنی بدن مانند کورتون استفاده می کنند.
  • افرادی که مبتلا به عفونت های دستگاه تناسلی و یا دچار زگیل تناسلی هستند.
  • افرادی که حساسیت نسبت به مواد تشکیل دهنده ژل دارند.

افرادی که در بالا اشاره شد، محدودیت تزریق ژل به واژن را دارند و اگر قصد انجام هر گونه تزریق ژل را دارند باید شرایط خود را با پزشک متخصص خود در میان بگذارند.

تزریق ژل به واژن به چه افرادی توصیه می شود؟

تزریق ژل به واژن به چه افرادی توصیه می شود؟
تزریق ژل به واژن به چه افرادی توصیه می شود؟
  • خانم هایی که با افرایش سن دچار شل شدگی پوست واژن و همین طور دچار آتروفی لابیاهای بزرگ شده اند.
  • افراد جوانی که علی رغم داشتن سن کم، احساس می کنند که لابیاهای کوچک و لاغری دارند و دوست دارند لابیاهای پرتر و سفتی داشته باشند.
  • افرادی که به صورت ژنتیکی و ارثی لابیاهای ماژور لاغری دارند.
  • افرادی که لابیاهای مینورشان بزرگتر است ولی تمایلی به انجام عمل لابیاپلاستی ندارند.

افرادی که در بالا به آنها اشاره شد کاندیدهای مناسبی جهت انجام تزریق ژل به واژن هستند.

میزان ماندگاری تزریق ژل به واژن

یکی از روش های موثر برای بازگرداندن زیبایی و جوانی ناحیه واژن تزریق ژل به این بخش حساس می باشد که باید با اصول خاص انجام شده و البته ماندگاری و کارایی بسیار زیادی دارد.

پزشکان و متخصصانی که در زمینه زنان فعالیت دارند بر این باورند که با گذر سن ممکن است بافت های ناحیه واژن کلاژن سازی را در حد محدود انجام داده و این امر منجر به ایجاد فرم نازیبا، افتادگی، شل شدن و یا تیرگی ناحیه تناسلی شود.

با تزریق ژل به واژن پزشکان و متخصصان می‌ توانند بخش عمده این عوارض را برطرف کرده و زیبایی و سلامت واژن را بازگردانند.

اما مسئله پیش روی مراجعین این است که با تزریق ژل تا چه مدت زمانی می توانند از ماندگاری و کارایی آن استفاده کنند.

اگر پزشکان هنگام تزریق ژل بهترین نوع محصول را انتخاب کنند ماندگاری آن تا حدود دو سال افزایش پیدا می‌ کند، البته نحوه تزریق، نوع مراقبت و سن افراد در این مسئله اثرگذار است.

لازم است بدانید که به مرور زمان ممکن است میزان ژل تزریق شده کمی کاهش پیدا کند که به دنبال آن اثرگذاری مطلوب ژل تزریقی نیز افت کرده و ممکن است حالت اولیه واژن بازگردد.

ماندگاری ژل با توجه به بافت و ساختاری که بخش های مختلف بدن دارد متغیر است.

معمولاً تمامی کسانی که تزریق ژل به واژن را انجام داده‌ اند بر این باور که میزان ماندگاری آن بسیار زیاد است و درکنار مواد اولیه درجه یک اگر تزریق با روش های اصولی انجام شود تا مدت طولانی می توان از کارایی و اثرگذاری مثبت آن بهره‌ مند شد.

عموم پزشکان پس از تزریق ژل به ناحیه واژن به تمامی افراد اعلام می‌ کنند که تمامی چین و چروک ها و بافت های شل و نامتقارن واژن به طور کلی بهبود پیدا کرده و این مسئله تا سالیان طولانی باقی می ماند.

البته اگر متوجه میشوید که با گذر زمان و طی مدت طولانی اثرگذاری ژل محدودتر میشود می‌ توانید با تزریق مجدد این نوع ژل ها همواره زیبایی ناحیه تناسلی را بازگردانید.

لازم است بدانید که این ژل با بدن سازگاری کامل دارد و به مرور زمان هیچ گونه مشکل و اختلال در سلامت فرد ایجاد نخواهد کرد.

مسئله بسیار مهمی که باید بدانید این است که پس از تزریق ژل واکنش بدن نسبت به مواد تزریق شده در بخش های گوناگون متفاوت است

به عنوان مثال در بخش های حساس مانند صورت میزان آنزیم های بیشتری وجود دارد که ممکن است با سرعت بالاتری اقدام به تجزیه ژل کنند

اما این آنزیم ها در واژن در حد محدودتری وجود دارند و به همین دلیل است که با تزریق ژل به واژن برای مدت طولانی تر و حداقل دو سال می توانید از کارایی ژل تزریقی بهره‌ مند شوید.

ناگفته نماند که اگر پزشکان برای زیباتر کردن ناحیه واژن حجم بیشتری از ژل را به این محل تزریق کنند و زمان بیشتری نیاز است تا این ژل ها از بین بروند، معمولاً پزشکان حداکثر میزان ژل را به واژن تزریق می کنند تا مدت ماندگاری آن افزایش پیدا کند.

آیا برای دختران هم می توان عمل تزریق ژل به واژن را انجام داد؟

انجام این عمل هیچگونه محدودیت سنی نداشته و به دلیل اینکه تزریق ژل در قسمت خارجی واژن و بر روی لابیاهای ماژور صورت می گیرد.

دختران باکره هم محدودیتی برای تزریق ژل به واژن نداشته و بدون هیچگونه استرس می توانند این تزریق را انجام دهند.

ژل را به چه نواحی از واژن میتوان تزریق کرد؟

تزریق ژل به واژن به صورت کلی تزریق می باشد و تزریق ژل به نواحی واژن نیز انجام می شود که عبارت اند از:

  1. تزریق ژل به لابیا ماژور: تزریق ژل به لبیا ماژور یک روش زیبایی است که برای افزایش حجم لبیا ماژور انجام می شود. این عمل با تزریق ژل به لبیا ماژور انجام می شود.
  2. تزریق ژل به لابیا مینور: تزریق ژل به لبیا مینور یک روش زیبایی است که برای افزایش حجم لبیا مینور انجام می شود. این عمل با تزریق ژل به لبیا مینور انجام می شود.
  3. تزریق ژل به کلیتوریس: تزریق ژل به کلیتوریس یک روش زیبایی است که برای افزایش حساسیت کلیتوریس انجام می شود. این عمل با تزریق ژل به کلیتوریس انجام می شود.
  4. تزریق برای رفع افتادگی واژن

مواردی که در بالا اشاره شد مناطقی از واژن یا آلت تناسلی زنان می باشد که میتوان تزریق ژل را به آن نواحی انجام داد.

یکی از سوالات مراجعه کنندگان عزیز این می باشد که آیا ژل های موضعی با تزریق ژل متفاوت است؟ اگر بله ژل موضعی واژن برای چه استفاده می شود.

ژل واژن (Vaginal gel) چیست؟

ژل واژن یک داروی موضعی است که برای درمان خشکی واژن و همچنین عفونت های قارچی واژن و… استفاده می شود و با تزریق ژل به واژن کاملا متفاوت است.

 ژل های مورد استفاده در تزریق ژل به واژن

در تزریق ژل به واژن ژل های مختلفی و همچنین با برند ها مختلفی وجود دارد که این ژؤل ها عبارت اند از:

  1. ژل هیالورونیک اسید
  2. ژل سیلیکون
  3. ژل پلی لاکتیک اسید

موارد درمانی تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن علاوه بر جنبه زیبایی و جوانسازی باعث درمان برخی موارد در واژن نیز می شود. از موراد درمانی تزریق ژل یه واژینال میتوان به مواردی همچون:

  1. درمان افتادگی واژن
  2. درمان خشکی واژن
  3. رفع آتروفی واژن (درمان آتروفی واژن)

اشاره کرد و برای درمان همچین مواردی میتوان به دکتر زهره امیری متخصص زنان و زایمان و همچنین متخصص زیبایی زنان مراجعه کرد.

سخن پایانی دکتر

بهتر است توجه داشته باشید که ، عمل جوانسازی واژن با تزریق ژل جزو عمل های زیبایی واژن بوده و چون ناحیه تناسلی از حساس ترین قسمت های بدن محسوب می شود باید در انتخاب پزشک متخصص زنان، زایمان و زیبایی خود دقت کافی را داشته باشید.

قبل از هر گونه اقدامی چنانچه بیماری خاص ویا مشکلی دارید آن را با پزشک خود مطرح نمایید، تا پزشک متخصص شما که محرم اسرار بیمار است، بتواند بهترین روش درمانی را برای بیماری شما اتخاذ نماید.

برای مشاوره در خصوص روش های جراحی زیبایی ، تزریق ژل، تزریق چربی، لابیاپلاستی و… یا برای درمان مشکلات زنان و زایمان خود، می توانید از دکتر زهره امیری متخصص زنان، زایمان و زیبایی مشاوره دریافت نمایید.

14 پاسخ

  1. تزریق چربی به واژن یا تزریق ژل به واژن تا چه حد تاثیر گذاره و واقعا اون مواردی که نام برده رو انجام میده؟

    1. سلام عزیزم بله خیلی تاثیر روی زیبایی و رابطه جنسی داره برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا کامل تر راهنماییتون کنند

  2. سلام دکتر امیری وقتتون بخیر میخواستم ازتون برای تزریق ژل به واژن وقت رزرو کنم چیکار باید بکنم؟

    1. سلام عزیزم برای وقت مشاوره و عمل میتونید از شماره های پایین یا از برگه تماس با ما اقدام کنید

  3. سلام دکتر جان خسته نباشید میتوان همزمان با تزریق ژل لابیاپلاستی هم انجام داد؟
    چون میخوام یکباره همه رو با هم انجام بدم

    1. اره عزیزم در برخی موارد ممکن هست قبلش حتما تماس بگیرید تا کامل تر راهنمایی کنیم که به مشکل بر نخورید

    1. سلام عزیزم وقتتون بخیر قیمت ها متغییر هستش باید قبلش مشاوره بشین تا قیمت دقیق تزریق چربی به واژن رو خدمتتون عرض کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10% تا 15% لابیاپلاستی